استعلام وکالتنامه ✔️ استعلام اوراق دفاتر اسناد رسمی

 

استعلام وکالتنامه

وکالتنامه، قرارداد عقد شده بین وکیل و موکل است که حقوق و وظایفی نسبت به یکدیگر دارند و برای کارهایی مثل امور بانکی، امور ملکی و … تنظیم می شود.
وکالتنامه ها از نظر ثبتی به دو دسته رسمی و عادی تقسیم می شوند.
وکالتنامه رسمی در حضور هر دو طرف (وکیل و موکل) و در دفاتر اسناد رسمی ثبت می شوند و اعتبار اسناد رسمی را دارند.
وکالتنامه عادی میان وکیل و موکل بدون ثبت در دفتر اسناد رسمی تنظیم می شود.
در ادامه روش ها و نحوه استعلام وکالتنامه را توضیح داده و سامانه مربوط به استعلام وکالتنامه و اوراق دفاتر اسناد رسمی را معرفی خواهیم کرد.
با ما همراه باشید…

 

روش های استعلام وکالتنامه

از آنجایی که وکالت نامه های عادی در هیچ یک از مراجع رسمی و دفاتر اسناد رسمی ثبت نمی شوند، بنابراین امکان استعلام آن ها وجود ندارد و فقط استعلام وکالتنامه های رسمی امکان پذیر می باشد.

روش های مختلف استعلام وکالتنامه رسمی عبارت اند از:

  1. استعلام وکالتنامه به روش آنلاین و الکترونیکی

در روش استعلام آنلاین، متقاضی باید به سامانه ثبت من مراجعه کرده و با وارد کردن شناسه سند و رمز تصدیق، اقدام به دریافت استعلام وکالتنامه موردنظر نماید.

  1. استعلام وکالتنامه به روش مراجعه حضوری

در این روش متقاضی می تواند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و با ارائه کدملی ، شناسه سند یا رمز تصدیق ، استعلام وکالتنامه موردنظر خود را دریافت کند.

  1. استعلام از طریق مجموعه فراملک

همچنین می توانید استعلام وکالت نامه و اوراق دفاتر اسناد رسمی خود را به مجموعه فراملک بسپارید.

شما می توانید جهت اطمینان از اصالت اسناد مالکیت خود در خصوص معاملاتی که در پیش رو دارید، از طریق لینک زیر درخواست استعلام نمایید و پاسخ آن را در کمتر از یک ساعت دریافت کنید.

 

 

 

سامانه استعلام وکالتنامه

سامانه استعلام وکالتنامه، سامانه ثبت من به آدرس اینترنتی my.ssaa.ir است که زیرمجموعه سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد.
سایت ثبت من، درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را به صورت یکجا و اینترنتی ارائه می دهد.

خدماتی که سایت ثبت من ارائه می دهد عبارت اند از :

املاک و کاداستر، اسناد رسمی، ازدواج و طلاق، اجرای اسناد رسمی، ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، مالکیت معنوی، اشخاص حقوقی، شکایات، نوبت دهی و پرداخت آنلاین و الکترونیکی

 

نحوه استعلام وکالتنامه

همانطور که در بخش قبل گفتیم، استعلام آنلاین و اینترنتی وکالت نامه، از طریق سایت ثبت من امکان پذیر می باشد. به همین منظور وارد سایت ثبت من شوید و گزینه اسناد رسمی را انتخاب کنید.
سپس در این مرحله گزینه تصدیق اصالت سند را انتخاب کنید.
حال در این صفحه شناسه سند و رمز تصدیق را وارد کرده و در نهایت دکمه ” بیاب ” را کلیک کنید.
به این ترتیب مراحل استعلام وکالتنامه به اتمام رسیده و اطلاعات مربوط به وکالت نامه به شما نشان داده می شود.

 

استعلام وکالتنامه با کدملی

اگر به هر دلیلی به اطلاعات وکالت نامه دسترسی ندارید (فراموشی یا مفقود شدن سند) ، می توانید با استفاده از کدملی خود یا طرف دیگر قرارداد وکالت، استعلام را دریافت نمایید.

برای استعلام وکالت نامه با کدملی، باید با همراه داشتن کارت ملی یکی از طرفین قرارداد، به دفتر اسناد رسمی تنظیم کننده وکالت نامه مراجعه کنید و اقدام به استعلام نمایید.

امکان استعلام وکالت نامه با کدملی به روش آنلاین و اینترنتی از طریق سامانه ثبت من وجود ندارد و فقط با داشتن شناسه سند و رمز تصدیق امکان پذیر می باشد.

 

استعلام وکالتنامه با شناسه سند و رمز تصدیق

استعلام وکالت نامه با شناسه سند و رمز تصدیق، به دو روش مراجعه حضوری به دفترخانه تنظیم کننده وکالت نامه و روش اینترنتی و آنلاین از طریق سایت ثبت من و قسمت تصدیق اصالت اسناد، امکان پذیر می باشد.

 

استعلام اوراق دفاتر اسناد رسمی

سامانه ثبت اسناد و املاک کشور، به منظور استعلام سند و اعتبار آن، سامانه ای را راه اندازی کرده است که متقاضیان می توانند از طریق آن، برای تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی اقدام نمایند و با استفاده از شناسه سند و رمز تصدیق آن، استعلام تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی را دریافت کنند.

 

استعلام تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی

برای استعلام تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی دو روش وجود دارد:

  1. سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

وارد سایت سازمان ثبت اسناد املاک و کشور شوید و در قسمت منو ” خدمات الکترونیک ” را انتخاب کنید. سپس در قسمت استعلامات ثبتی گزینه ” تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی ” را انتخاب کنید. حال به صفحه ای هدایت می شوید که باید شناسه سند و رمز تصدیق سند خود را وارد کنید. در انتها دکمه ” بیاب ” را کلیک کرده و پاسخ استعلام خود را مشاهده کنید.

  1. سایت ثبت من

وارد سایت ثبت من شوید و گزینه ” اسناد  رسمی ” را انتخاب کنید. حال در این صفخه ” تصدیق اصالت سند ” را انتخاب کنید. اکنون وارد صفحه ای می شوید که باید شناسه سند و رمز تصدیق سند خود را وارد کنید. در انتها دکمه ” بیاب ” را کلیک کرده و پاسخ استعلام خود را دریافت کنید.

 

استعلام اصالت سند مالکیت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!